Treballar des de casa forma part d'una nova realitat. De fet, podem dir que vivim en un nou món on el teletreball s'ha implantat de forma rutinària i oficial a les nostres vides; no és una situació temporal sinó una manera de vida.
Aquesta situació pot ser un luxe, però també pot arribar a ser poc agradable si l'espai que tenim per poder treballar és reduït. Per això, a continuació us deixem uns consells per facilitar l'harmonia de casa vostra entre feina i vida quotidiana.

- Crear un espai fix de casa nostra com a zona de treball
Si tenim problemes d'espai, això pot resultar difícil, però és més que possible fer-ho.
És important construir una oficina a casa ben estructurada, bonica i on gaudeixis treballant mentre augmenta la teva productivitat. Ha de ser un espai fix on no hagis de treure totes les llibretes, bolígrafs i l'ordinador cada vegada que acabis de treballar perquè la teva zona de treball sigui la taula del saló o el taulell de la cuina.
- Invertir en una bona cadira
Passarem moltes hores asseguts a la mateixa posició, per això és important prioritzar i invertir en una bona cadira d'oficina.
L'idoni és fer servir una cadira ergonòmica que reculli bé les lumbars, permeti recolzar bé tota l'esquena i amb què els peus arribin bé a terra; així evitarem problemes d'esquena. A més, és crucial que estèticament també ens atregui, ja que així ens sentirem més còmodes pel còmput general i l'harmonia de l'espai en què teletreballem.
Escollir una cadira còmoda, a més de ser fonamental per a la salut, també augmenta la productivitat.
- Llum natural i un punt de llum alt
L'ideal seria poder tenir al nostre espai de treball llum natural i, si és possible, situar la taula tan a prop com sigui possible d'una finestra.
Això no obstant, si això no és possible o per a les hores de la tarda en què ja no hi ha llum natural, és aconsellable tenir un punt de llum alt, que vagi dirigit a la taula de treball i un altre en detall, el qual es fixi a l'ordinador, el foli o el que sigui que fem servir.
- Un espai net i organitzat
Per tenir productivitat cal sentir-nos còmodes. Per això, és essencial que l‟espai que destinem a teletreballar estigui net, ordenat i organitzat.
Podem aplicar una rutina de neteja cada cop que acabem la jornada laboral, ja que així no s'acumularà la brutícia i resultarà fàcil i ràpid tenir-ho tot net. A més, és clau tenir-ho tot ben col·locat i distingir entre els elements necessaris i innecessaris per ocupar la taula de treball.
- La regla del 3 per organitzar papers
Un altre tip d'organització té a veure amb els papers. Tot i que cada cop tendim a digitalitzar tots els documents, si has de treballar amb papers, és important tenir en compte la regla del 3.
Hem de plantejar-nos aquesta pregunta: si haguéssim de llençar tots els papers, quins suplicaries no llençar? La resposta a aquesta pregunta serà l'acció realitzada. És a dir, només deixarem els papers que realment necessitem. Per organitzar-los, optarem per organitzar-los en 3 carpetes diferents:
- Una amb els papers que s'han de desar sí o sí.
- Una altra amb papers importants però amb data de caducitat (assegurances, contractes, etc.) i que caldrà revisar anualment.
- Una tercera amb els papers que cal ara. Aquesta es classifica en dues seccions diferents: una amb les coses que cal fer amb data molt propera (i que caldria intentar tenir sempre buida) i una altra amb les coses que cal anar fent a poc a poc.
- No tenir cables a la vista
L'ordre transmet pau i els espais clars també. Per això és recomanable, encara que no sempre és fàcil amb dispositius electrònics, intentar que els cables del nostre voltant estiguin ordenats amb passacables o organitzadors de cables.
Si no els podem ordenar i organitzar correctament, sempre tenim l'opció de tapar-los amb caixetes, cistelles, etc.
Un altre detall més enllà de l'estètica i la funcionalitat de l'espai és treballar els 5 sentits perquè el teletreball sigui més agradable. Això implica tant triar una música de fons que ens ajudi a concentrar-nos com triar una aroma relaxant.
És primordial que iniciem el teletreball estant tranquils i relaxats, per això una bona aroma i pràctiques de relaxació com el ioga o una bona música relaxant són aspectes primordials.
Des d'Espígul, esperem que aquest post us hagi servit i ajudat per poder teletreballar còmodament en espais reduïts i, amb això, millorar la vostra productivitat i activitat laboral.
Podeu passar-vos per la nostra pàgina web per saber més sobre nosaltres.